Bu Blogda Ara

9 Ekim 2011 Pazar

Ukalasınız tamam mı?

  Bayağıdır yazamadım, hepinizden özür dilerim. Ben Kupa Kızı buarada, artık Naylon prenses'ten biz bile ümidi kestik. Neyse efenim okul hayatım aynen bir madalyon. Bir yüzü güzel, bir yüzü bok gibi.
***
  Geçen annem beni resim kursuna yazdırdı. Sınır 15 yaş, yani en küçük benim. Yanıma lise 3e giden bi kız oturdu, ,ilk başta kaynaştık gayet güzel. Arkada da lise 3e giden bir çocuk vardı, ama çok sessizdi içimden tanışmak gelmedi. Sınıfın geri kalanını 50 yaş üstü bütün gününü boş geçiren teyzeler ve amcalar oluşturuyordu.
***
  Neyse hoca geldi, "Çizgi çizin" dedi. Vayt ne zor diyerek çizdim, bütün sayfa doldu zaten 10 dk.da. Baktım hala çiziliyor, 20 dk.ya çıkardım. Hala çiziyorlardı 30 oldu.40, 50 derken, Biz 2 saat çizgi çizdik. Ben de sıkıldım karalama yapmaya başladım. Karalama da şu, mal bi vazo gölge vuran taraf siyah, sonra gri ve beyaz. Gayet basit bir gölgeleme yani.
***
  Adam ukala ukala baktı, güldü "Bunlar bizim seviyemizde değil, bizi aşar sonra geleceğiz buralara" dedi. Amaa nasıl bi bakış ooo. "Sen kimsin ki elin bebesi gölgeleme yapıyon haa? gölgeleme zordur siyah-gri-beyaz zor yani" diyo resmen. Ben de "Merak etmeyin ben o seviyeye çoktan geldim zaten" dedim. Adamın yüzü asıldı, anlamadı "Ne yani bunu şimdi çizmedin mi" dedi bana. Evet parmak kadar vazoyu önceden çizerek resim sanatının ....... koymuş oluyorum zaten.
***
  Geldi yine gülerek "yok yok çizme bunlar bizim için fazla" diye nutuk attı. Ben de dayanamadım yanımda götürdüğüm resimleri gösterdim. Ama çok kötü hissettim sonra, çok ukala gözüktüm. İnanın dayanamadım ama. Karalama yaparken bir yüz çizmiştim, yanımdaki kız bana döndü, yüzün elmacık kemiğini belirtti gülümsedi önüne döndü. Dedim acaba ne çiziyo, onun kağıdına baktım. bir sürü yuvarlak. Bu ne lan? oldum resmen. Kız yine gülümseyerek döndü "Ben yuvarlak çizmeyi çok severim" dedi, "Bak" diye yuvarlaklar yapmaya başladı. Dedim napıyosun, üzüm yapıyomuş. Hani bi gölgesi olur, kontürü olur üzüm bile güzel olur. Yok mal gibi 100 tane düz yuvarlak yanyana gelmiş ve üzüm olmuş. Böyle mal bi kız benim resmime karışıyo. Bi de nasıl ukalaa, o halleri görseniz "Sen küçüksün elmacık kemiği çizemezsin. Ama baak benim üzümlerim var" bakışları, o edalar filan.
***
  Neyse o kıza da sinirliydim, bi amca bütün sınıfa resimlerini göstermişti, hoca da ukalaydı ben de açtım resimlerimi. Kız şok oldu, benden hiç beklemiyodu, anladım onu. Hoca şaşırmadı, baktı baktı "Bunlar lekelemeyle yapılmış (alın kurşunkalemle çizgi çizin, parmağınızla dağıtın, onu diyo) sanatsal bi öğretisi yok." dedi. Sanatsal öğreti ne mal herif dedim içimden. "Biz gölgeleri tek tek çizgiyle yaparız" dedi, bi resim verdi bu ne lan oldum. Hiiçç de beğenmedim öyle gölge mi olur dedim, tabi içimden.
***
  Sonra adam bana hangi liseye gidiyorsun dedi. xxxx lisesi dedim. Ne dedi peki? ne dedi? Düz lise mi o dedi. Ben de düz lise tipi var yemin ediyorum, yani yoksa hiç bi insana bu kadar çok "düz liseye gidiyosun dimi" "düz mü o" filan diye sorulmaz. Aşağılar bir bakış attım. "Anadolu" dedim. Hmm dedi gitti. Bi de kurs 9da başlıyo 4 de bitiyo leonardo da vinci olcaz herhalde. O kursa giden insanlar ne ara yiyo, yaşıyo çocuk yapıyo hiç bi fikrim yok.
***
Bi daha da kursa gitmem

Hiç yorum yok: